Medewerkers aanmaken

Home 5 Kennisbank 5 Medewerkers aanmaken
Start met medewerkers aanmaken

Medewerkers aanmaken

In dit artikel leggen we je uit hoe je medewerkers kunt aanmaken en hoe je de belangrijkste instellingen toepast.

20 juli, 2022

p

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave

Medewerkers aanmaken

Om de werktijden van je medewerkers te registreren, moet je ze uiteraard eerst toevoegen. Dit gaat gelukkig vrij gemakkelijk!

Ga via het menu aan de linkerzijde naar de pagina ‘Medewerkers’

Je ziet hier één medewerker staan, namelijk jijzelf.

Hoe kun je medewerkers aanmaken

Rechts bovenin zie je de button ‘Nieuwe medewerker aanmaken’. Zodra je hier op klikt opent er een formulier om een nieuwe medewerker aan te maken.

Start Medewerker Aanmaken

Vul de gegevens in van je medewerker. Er zijn drie velden verplicht: voornaam, e-mailadres en de contractvorm. Maar we adviseren je zoveel mogelijk velden in te vullen.

Na het invullen van de NAW gegevens en kun je de contractvorm van de medewerker invullen en het aantal uren van het contract. Deze gegevens zijn belangrijk voor berekening van de overuren of minderuren die gemaakt worden. Deze worden automatisch berekend aan de hand van de tijdregistraties op de digitale prikklok.

Vervolgens kun je de juiste afdelingen aan een medewerker koppelen. Klik op de groene plus knop en selecteer de afdelingen die van toepassing zijn op deze medewerker. Heb je per ongeluk de stap ‘afdelingen aanmaken’ overgeslagen en kom je er nu niet helemaal uit, bekijk dan nog even snel dit artikel.

Ook kun je de rol van de medewerker binnen je organisatie inrichten. De optie ‘medewerker’ zorgt dat de medewerker toegang krijgt tot de app voor medewerkers. De optie ‘beheerder’ zorgt ervoor dat een medewerker, net als jij, ook kan inloggen op het dashboard.

Zodra je op ‘opslaan’ klikt, maak je de medewerker aan en ontvangt hij of zij een mailtje met inloggegevens voor de medewerker app en een link om de app te downloaden.

De medewerkerkaart

Je komt na het opslaan van de gegevens in de Medewerker Kaart. Hier vind je alle informatie van je medewerker. Zo zie je hier zijn persoonlijke rooster en kun je verlof toevoegen, overuren toevoegen of verzuim toevoegen.

Ook zie je de gewerkte uren van je medewerker hier terug. Deze kun je als beheerder ook, als nodig, bewerken. Verder kun je de gewerkte uren exporteren of verlof exporteren.

Herhaal deze stap voor al je medewerkers.

Andere artikelen

Starten met Timebutler

We leggen je uit hoe je start met Timebutler. De start op het dashboard, het aanmaken van pauzetijden en afdelingen. En hoe je start met het registreren van werktijden met de digitale prikklok.

Account verwijderen

Het verwijderen van je account is op 2 manieren mogelijk. 1. Neem contact op met je werkgever, je werkgever kan jouw account verwijderen. 2. Neem contact op met Timebutler, dit kan via de Contact pagina of direct vanuit de app via het menu > Account > Account...