Hoe houd jij urenlijsten bij? In een spreadsheet programma, een (digitaal) kladblok of in een urenregistratie programma? Het is slim om te kiezen voor een oplossing die werkt, het is niet altijd verstandig om ‘bij het oude’ te blijven omdat overstappen ingewikkeld lijkt. Veel bedrijven verliezen een enorm aantal productieve uren omdat de wijze waarop urenlijsten worden bijgehouden niet langer aansluit op de wensen van de organisatie. Hoe je effectief urenlijsten bijhoudt en verwerkt op individueel niveau leggen we uit op deze pagina.
Wat zijn urenlijsten?
Heel eenvoudig gesteld zijn urenlijsten overzichten van uren die medewerkers hebben gemaakt bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Per medewerker zal er een urenlijst zijn die wordt gebruikt om facturen op te maken voor klanten maar ook om salaris uit te keren. Een effectieve manier om urenlijsten bij te houden is een spreadsheet programma. Je kunt dan overzichten van alle medewerkers samenvoegen.
Urenregistratie is een ander proces dan planning, hoewel deze processen uiteraard wel met elkaar verbonden zijn. Hiervoor kun je dan weer een nieuwe spreadsheet maken, maar het is ook mogelijk om deze data samen te brengen. Met andere woorden; de administratieve afdeling moet keuzes en afwegingen maken, wat niet altijd eenvoudig is. Een oplossing die op dit moment goed werkt is niet altijd schaalbaar voor de toekomst. Door een goede basis te leggen om urenlijsten en andere uren bij te houden kun je effectiever werken, nu en in de toekomst.
Tijd voor Timebutler
Zoals gezegd kun je een urenlijst heel eenvoudig maken op een kladblok of met post-it briefjes op een whiteboard. Als je eenmaal gewend bent aan een methode dan wijk je hier niet zo snel vanaf. Het probleem hierbij is dat een verouderde methode op den duur in de weg kan gaan zitten. Zo verliezen veel bedrijven een groot aantal productieve uren en medewerkers lopen vast in rigide methoden die niet prettig werken.
Timebutler is een flexibel planning systeem dat (bijna) alles regelt dat te maken heeft met tijd binnen de organisatie. Zo kun je naast urenlijsten met gewerkte uren ook uitval registreren en een planning maken binnen een centrale agenda. Het is mogelijk om dynamisch de planning aan te passen op het hoofdkantoor en medewerkers krijgen direct een notificatie op hun mobieltje binnen. Zo kunnen de activiteiten binnen de organisatie beter op elkaar worden afgestemd dan met een urenlijst die geheel op zichzelf staat.
Tijd is geld
Het mantra ‘tijd is geld’ kent iedere ondernemer. De vraag is wie het geld kost en wie het geld oplevert. Als je voor enkele euro’s per maand tientallen of zelfs honderden euro’s kunt besparen, dan is de rekensom natuurlijk snel gemaakt. Timebutler werkt met een schaalbaar model waarbij de gebruiker betaalt per medewerker die gebruikmaakt van deze urenlijsten. Er is geen vast abonnement en je betaalt alleen voor werkelijke gebruikers, niet automatisch voor alle medewerkers.
Overstappen van een systeem dat zichzelf heeft bewezen naar een nieuwe methode is niet altijd even eenvoudig. Onze oplossing is niet alleen laagdrempelig te gebruiken maar biedt ook een gratis proefperiode om de functies binnen de organisatie uit te proberen. Wil je ontdekken hoeveel geld jouw tijd echt waard is? Probeer dan Timebutler vrijblijvend uit, kijk op de website voor meer informatie.